Isnin, 19 Mei 2014

BERCINTA

Dicatat oleh Noura Nuriman di 2:08 PTG
Takde sesiapa pernah menduga sesuatu  kecelakaan yang bakal hadir, saat bahagia itu selalunya terbiasa dengan membina impian yang melangit tingginya, dan kemudian beria berusaha bersungguh, bagus berusaha itu, tapi harapan itu jangan diletakkan lebih tinggin dari impian, biarkan impian itu tinggi, tapi jangan letak harapan yang setinggi impian.

Impian mahu bersama itu pasti wujud dalam hati setiap pasangan yang bercinta, tapi silapnya harapan yang diletakkan itu lebih tinggi dari impian yang dibina. Binalah impian setinggi mana sekali pon, seluas angkasa sekalipun, tapi bukan harapan, harapan itu diletakkan pada usaha dan tawakal. 

Bercinta itu indah.. seronok, tapi yang tidak seronok itu adalah apabila cinta itu bukan jodoh. Kene ingat , pada cinta itu tidak semestinya akan ada jodoh, tapi pada jodoh itu pasti ada cinta. MAKA, letakkan kepercayaan itu pada jodoh, bukan cinta. 

Hati pula jangan terlalu murah, mudah memberi, mudah menyayangi, mudah mencintai, tak dnafikan hati itu lembut, hati itu mulus, tapi kuatkan benteng hatimu itu dengan iman.YA iman itu senipis kulit bawang, malah mungkin nipis lagi dan rapuh lagi.kuatkan iman kita. elakkan sesuatu yang buat iman kita semakin melemah.


2 ulasan:

nurinafarhana on 21 Mei 2014 pada 3:05 PTG berkata...

Saya anugerahkan awak liebster award. Sudi2 la terima ye :)

http://nurinafarhana.blogspot.com/2014/05/the-liebster-award.html

Tengkubutang on 15 Jun 2014 pada 8:17 PTG berkata...

tak mengapa kalau cinta tak berakhir dengan perkhawinan.. mungkin itu slaah satu cara Allah nak kita mengenal jenis2 manusia kat dunia ni.. heee..

Alamak.. nape ada word verification.. hu3.. leh buang tak?

 

BLOG Syiqah Shahar Al-Masri Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos