Selasa, 23 Julai 2013

PEMADAM, PENSIL Dan KERTAS PUTIH

Dicatat oleh Noura Nuriman di 9:27 PG
PEMADAM says :
Aku ibarat cinta
kerana aku cintalah aku terus memadam setiap perkataan dan lukisan kesilapan yang kau coretkan diatas kertas putih suci bernama hubungan kita.

PENSIL says :
memang begitulah lumrahnya hubungan kita, 
aku menulis kau memadam,
memang kita diciptakan untuk bersama,
Saling melengkapi.

PEMADAM says : 
Aku hampir mati , 
kerana terlalu banyak yang aku perlu padam.

PENSIL says :
Umur ku juga semakin singkat,
kerana terlalu banyak yang aku perlu coretkan diatas kertas suci hubungan kita.

KERTAS PUTIH says : 
BERHENTI! aku juga sudah lemah! tubuhku semakin menderita kerana kalian sering menulis dan memadam diatasku..
Tubuhku semakin menipis.. 
Kalian pergilah cari kertas putih lain.. 
Aku sudah tua.. 
tak mampu lagi menyimpan kisah cinta hubungan kalian.. 

PEMADAM says : 
Biarkan aku berteman dengan sepi,
yang semakin mesra dan bahagia,
hingga tiba masanya nanti aku akan temui PENSIL yang benar benar dicipta untukku.
Kau pergilah cari pemadam baru yang lebih besar dan tahan.

ps : tulis lepas baca entry sini Bernafas Dalam Ego : Pemadan Dan Pensil.

3 ulasan:

Apih El Nino on 26 Julai 2013 pada 11:15 PTG berkata...

Tak sangka ada org sudi balas entry kita. Thanks ye :)

Ezwan Amrin on 16 Ogos 2013 pada 8:39 PTG berkata...

wah...best, nice one... :)

Zam on 21 Ogos 2013 pada 12:32 PG berkata...

Assalamualaikum buat blogger semua. Terima kasih untuk sokongan yang telah anda berikan dengan meninggalkan komen di entri Zam sebelum ini. Seperti yang dijanjikan, salah seorang blogger bertuah akan mendapat hadiah misteri dari Zam ;D
Jemput ke ENTRI TERKINI! Senarai Lengkap 110 BLOGGER Yang Berpeluang Mendapat SATU HADIAH MISTERI Dari Zam! untuk menyemak penyertaan anda.
Pemilihan BLOGGER yang BERTUAH akan dibuat dengan menggunakan RANDOM.ORG, dan akan dimaklumkan dari semasa ke semasa. Untuk memudahkan anda mengetahui keputusan terkini, anda boleh memasukkan blog Zam ke dalam bloglist di blog anda :)
Akhir kata, thanks again, bloggers!

 

BLOG Syiqah Shahar Al-Masri Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos