Selasa, 23 Julai 2013

Kisah sebenar guru yang kematian anak dalam kereta

Dicatat oleh Noura Nuriman di 6:32 PG
Asssalamualaikum dan Salam Ramadhan.. Alhamdulillah dah masuk puasa ke 14 hari dah kan.. ehh 13 ke 14 ea? haaa Seronok puasa sampai lupa dah berapa hari puasa..

Baru2 ni aku ade terbaca satu artikel tentang seorang guru yang kehilangan anaknya akibat kecuaiannya sendiri.. nak tahu lebih lanjut baca sini dulu > Anak 3 tahun mati lemas dalam kereta < 

Aku rasa lah kan, kepada siapa2 lah yang menggunakan kereta, terutama sekali yang ada anak kecil tu... setiap kali turun dari kereta biasakanlah turunkan cermin kereta SEDIKIT supaya ada pengaliran udara masuk dalam kereta.. jadi sekiranya berlaku kecuaian seperti diatas seperti tak perasan ada anak kecil dalam kereta tu tidaklah anak tersebut kelemasan sebab masih ada oksigen yang masuk... kalau budak tu nangis or menjerit pun ada jugak lah orang yang lalu lalang dengar... wallahu alam.. pendapat aku je.. kalau tak betul silakan lah betulkan dengan cara yang berhemah ... 

Sekian Terima kasih 

eh korang2.. haritu aku kemas2 barang aku terjumpa banyak kad raya lama2 yang aku tak guna lagi.. so korang2 yang teringin nak dapat kad raya.. boleh lah bg aku nama penuh dan alamat ..komen je kat bawah ni.. aku takan publish nama penuh dan alamat korang kepada umum.. hehee

2 ulasan:

Syazwani Mazlan on 23 Julai 2013 pada 12:06 PTG berkata...

Akak selalu turunkan tingkap kereta sedikit bukan sebab ada anak (kahwin pun tak lagi.kakakaka) tetapi sebab bg ruang kereta di dalam tidak terlalu bahang... :)

Noura Nuriman on 23 Julai 2013 pada 12:57 PTG berkata...

Syazwani Mazlam : Yup2 terutama kalau park bawah matahari.. masuk kete je mmg akan rasa mcm masuk dalam owen.. mmg perlu sbnarnya turunkan cermin sedikit masa tinggalkan kereta

 

BLOG Syiqah Shahar Al-Masri Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos